StockIT.NET Materiaalverbruik registratie voor ECI | Trimergo

StockIT.NET Materiaal-verbruik registratie voor Trimergo

Met de materiaalregistratie-app StockIT.NET scan je -waar je ook bent- alle materiaalbewegingen en goederenmutaties direct naar Trimergo. De app op je robuuste handheld maakt gebruik van Auto-ID-technologie, zoals machine vision, QR-code scanning en RFID. Registraties worden real-time in Trimergo verwerkt, gevalideerd volgens de business rules.
Voor de oplossing StockIT.NET Materiaalverbruik registratie leveren wij de verbindende software, de registratie-app, consultancy voor de integratie én alle benodigde hardware, zoals de handhelds, labels en printers.
Langdurig partnerschap met ECI | Trimergo
Sinds 2002 is Modest partner van Trimergo, dat in 2019 onderdeel werd van ECI Software Solutions. Onze samenwerking begon met WatchIT Tijdregistratie en in 2011 introduceerden we StockIT.NET Materiaalverbruik registratie, dat sindsdien de meest gebruikte add-on is voor voorraadbeheer en locatiebeheer in Trimergo.

Voordelen van de naadloze integratie met Trimergo
- Directe registratie en verwerking van materiaalbewegingen en goederenmutaties in Trimergo.
- Real-time inzicht in materiaalvoorraden en locaties.
- Optimalisatie van materiaaltoewijzingen aan specifieke (sub)projecten.
- Verbeterde efficiëntie door naadloze workflow-integratie.
- Minimalisatie van fouten door geautomatiseerde en gevalideerde registratie en verwerking.
Ben je een Trimergo-gebruiker en wil je ook profiteren van deze voordelen? Laat het ons weten; we plannen graag een afspraak voor een gesprek en een demo. Lees hieronder verder hoe StockIT.NET jou en je collega’s helpt eenvoudiger te registreren.
StockIT.NET in jouw Trimergo-werkomgeving
Geoptimaliseerde goederenontvangst in Trimergo
Het ontvangen van de inkooporder is het startpunt van de materiaalstroom. Je scant de QR-code van de geleverde goederen of zoekt de inkooporder via het gebruiksvriendelijke menu op je mobiele apparaat. Ook zonder QR-code vind machine vision moeiteloos de juiste inkooporder en de juiste orderregel. Geef het juiste aantal in als niet alles in één keer is geleverd. De orderontvangst wordt direct in Trimergo verwerkt. Een foto van een eventueel manco, het artikel en de paklijst wordt hierin meegenomen. Automatisch labels printen voor het makkelijk identificeren van de goederen is mogelijk.


Automatisch labels printen
Bij goederenontvangst en -uitgifte kunnen automatisch labels worden afgedrukt voor artikelen, (sub)projecten, activiteiten, dragers en locaties. We bieden je hiervoor snelle printers, duurzame labels en carbonlinten voor slijtvaste markeringen. Elk label bevat essentiële informatie zoals de QR-code en projectgegevens, wat zorgt voor nauwkeurige traceerbaarheid.
Locatiebeheer in Trimergo
Met de StockIT.NET-app registreer je eenvoudig op welke locatie (schap, palletplaats of paternoster) je artikelen neerlegt door het artikel en de locatie te scannen.
Wanneer je meerdere artikelen verzamelt in een transport- en opslagmiddel (drager), bijvoorbeeld een doos, scan je de artikelen en de drager. Ook kunnen er meerdere dozen op een pallet en meerdere pallets in een container worden geplaatst. Wij noemen dit ‘nesten’. Je scant steeds het label van de drager en het label van de doeldrager.


Voor eenmalige dragers, zoals dozen of pallets, wordt bij het aanmaken automatisch een label met unieke QR-code geprint. Voor herbruikbare dragers, zoals karren, kisten en kratten, gebruik je een duurzame QR-code of RFID-tag.
Scan je een drager en zijn nieuwe locatie, dan verplaats je zowel de drager als de gehele inhoud. Dus als je bijvoorbeeld de eerder genoemde container verplaatst, worden automatisch alle artikelen in de dozen op de pallets in die container mee verplaatst. StockIT.NET zorgt ervoor dat je altijd de juiste locaties van alle individuele artikelen in Trimergo terugvindt.
Via de app vind je alles wat je nodig hebt voor een activiteit, subproject of uitbesteding. Je navigeert door je bedrijf met de snelste route langs de benodigde artikelen en dragers.
Binnenkort zal StockIT.NET GPS- en RTLS-data gebruiken. Hierdoor kun je artikelen en dragers op elke gewenste plek neerzetten en gemakkelijk terugvinden. Iedere plek wordt automatisch een bekende locatie.


Uitgifte met behoefte
Wanneer een activiteit de productiefase bereikt, meldt Trimergo dit in de app en zie jij in de projectlijst welk vereist materiaal moet worden gepickt. Met je handheld scan je het artikel en zie direct of er voldoende voorraad van is. Vervolgens geef je aan hoeveel je van het artikel gaat gebruiken, waarna het verbruik direct wordt geboekt en zichtbaar is in Trimergo. Werk je met projectvoorraden? Ook dit wordt door StockIT.NET ondersteund.
Uitgifte zonder behoefte
Zelfs zonder specifieke behoefte registreer je gepakte materialen op je project. Scan simpelweg de QR-codes van het artikel en het project. Geef het benodigde aantal in en het materiaalverbruik wordt direct bijgewerkt in Trimergo.


Nauwkeurige voorraadtelling en -correctie in Trimergo
Nauwkeurige voorraadtelling en voorraadcorrectie in Trimergo
De voorraadtelling wordt zeer eenvoudig gemaakt. In enkele tikken corrigeer je de administratieve voorraad. Je scant de QR-code van het artikel. Je ziet de actuele administratieve voorraad in beeld en na het tellen geef je de werkelijke voorraad in. Er vindt een controle plaats of de correctie mag worden toegepast (bijv. op maximaal bedrag) en direct is de administratieve voorraad bijgewerkt in Trimergo.
Binnenkort wordt StockIT.NET uitgebreid met cycle counting. Met deze functie word je via de app, bijvoorbeeld op basis van ABC-analyse, aangemoedigd om de voorraad van specifieke productgroepen regelmatiger te tellen. Dit maakt je voorraadposities in Trimergo nog betrouwbaarder!
Retour na uitgifte materialen in Trimergo
Om eerder uitgegeven artikelen terug te boeken naar de voorraad, scan je de geretourneerde artikelen en het project waar het op uitgegeven was. Het systeem controleert de terugboeking en past de administratieve voorraad direct aan in Trimergo.

Webinar terugkijken
Bekijk het webinar dat we samen met ECI Software Solutions in 2021 opnamen.